Czy płatności kartą przez telefon z wykorzystaniem IVR są bezpieczne?

Głównymi zaletami technologii IVR są niskie koszty i wygoda. Firmy mogą segmentować połączenia bez konieczności przekierowywania użytkowników. Klienci mogą natomiast zarządzać swoimi kontami i rozwiązywać problemy bez czekania w długich kolejkach. Dzięki ostatnim postępom w IVR klienci są w stanie również dokonywać płatności przez telefon, nie rozmawiając z operatorem na żywo. Ale czy można bezpiecznie przekazywać informacje o płatności za pomocą technologii IVR?

Bezpieczeństwo płatności IVR
Transakcje IVR mogą być bezpieczne lub mniej bezpieczne w zależności od konfiguracji systemu płatności. Pamiętajmy o tym, że płatności są zazwyczaj tak samo bezpieczne, jak podstawowa technologia przechowywania i przetwarzania danych. Bez względu na sposób akceptowania transakcji, upewnij się, że Twoja infrastruktura płatnicza jest zgodna z PCI. Aby zapewnić optymalne bezpieczeństwo, należy inwestować w rozwiązania płatnicze oferujące szyfrowanie i szyfrowanie punktowe oraz tokenizację. Pierwszy sposób ochrony danych polega na szyfrowaniu wszystkie dane karty kredytowej przed wysłaniem jej do dalszego przetwarzania. Utrudnia to przestępcom kradzież wrażliwych danych finansowych. Drugi sposób używa generowanych losowo identyfikatorów - tokenów w celu zastąpienia nimi osobistych numerów kont. Uwalnia to sprzedawcę konieczności przechowywania poufnych danych finansowych w swoim środowisku płatności.

Technologia IVR , a operatorzy na żywo
Operatorzy na żywo mogą teoretycznie wykraść informacje o kartach kredytowych i wykorzystywać te dane do celów przestępczych. Może to być szczególnie problematyczne dla firm, które nie mają pełnej kontroli nad swoimi call center. Wiele firm zleca przecież usługi telefoniczne. Natomiast IVR usuwa czynnik ludzki z całego procesu. Klienci współpracują tylko z platformą IVR. Istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że wrażliwe informacje wpadną w niepowołane ręce.

Wiele firm rejestruje połączenia telefoniczne na żywo w celu "zapewnienia jakości". Nawet, jeśli operator nie nadużywa danych karty kredytowej, nagrania te zawsze mogą wpaść w niepowołane ręce. Firmy muszą zainwestować dodatkowe zasoby, aby przechowywać bezpiecznie nagrania takich połączeń. Aby zmniejszyć ryzyko, nagrane połączenia telefoniczne powinny być przechowywane w systemie i środowisku zgodnym z certyfikatem PCI.

Czy technologia IVR jest odpowiednia dla Twojej firmy?
Poprawnie wdrożone płatności IVR mogą zapewnić większe bezpieczeństwo i wygodę - zarówno dla samej firmy, jak i klientów. Polski operator Dotpay proponuje rozwiązania płatnicze IVR zgodne z PCI, które wykorzystują najnowsze funkcje bezpieczeństwa, w tym tokenizację i szyfrowanie. Jeśli chcesz włączyć technologię IVR do swojej infrastruktury płatności, wybór sprawdzonego dostawcy płatności to dobra droga.