Dlaczego warto skracać ścieżkę płatności?

Skracanie ścieżki płatności to jeden z priorytetów sprzedawców online. Trend ten jest bardzo silny i można go zaobserwować zarówno u gigantów rynku, jak i posiadaczy niewielkich sklepików internetowych. Dlaczego warto skracać ścieżkę płatności? Powodów jest kilka.

Zaspokojenie potrzeb i oczekiwań klientów
Nie da się ukryć, że kupujący online to dosyć specyficzna grupa klientów, posiadających swoje przyzwyczajenia, swoje potrzeby oraz oczekiwania względem procesu zakupowego. E-klient ceni sobie wygodne i szybkie zakupy. Nie chce podejmować zbędnych czynności, aby dokonać finalizacji transakcji. Dobrze wie, czego chce i pragnie uzyskać to jak najszybciej. Dlatego zapewnienie mu maksymalnie uproszczonej ścieżki zakupowej jest tak ważne. Coraz więcej sklepów online decyduje się na płatność typu „one click”. Wystarczy jedno kliknięcie, aby zakup został dokonany, a płatność sfinalizowana. 

Mniejsze ryzyko błędów
Długi i skomplikowany proces zakupowy to nie tylko ogromne utrudnienie dla klientów sklepów internetowych. To również ogromne ryzyko popełnienia błędów na różnych etapach realizacji zamówienia i płatności. Współczesne systemy płatności przekierowują klienta sklepu internetowego do automatycznie wypełnionego formularza płatności. Nie musi on samodzielnie wpisywać poszczególnych danych. Wystarczy zatwierdzenie transakcji. 

Zmniejszenie liczby porzuconych koszyków
Porzucanie koszyka z zakupami przez klientów sklepów online zdarza się bardzo często. Przyczyną może być między innymi długi proces płatności. Wywołuje on irytację u klientów, którzy nie są już przyzwyczajeni do długiego oczekiwania. Po co mają czekać na finalizację transakcji, jeżeli do ich dyspozycji pozostają setki innych sklepów internetowych, które z pewnością przeprowadzą ją znacznie szybciej? Skrócenie ścieżki płatności przyczynia się do pomyślnego sfinalizowania większej liczby transakcji online. 

Szybsza realizacja zamówień
Już dawno minęły czasy, gdy sprzedawca musiał czekać z rozpoczęciem realizacji zamówienia, aż do momentu, gdy pieniądze od klienta wpłynęły na jego konto. Dzisiejsze szybkie płatności dają mu zupełnie nowe możliwości. Po zatwierdzeniu transakcji przez klienta zarówno kupujący, jak i sprzedawca otrzymują informację o dokonaniu płatności. Nawet, jeżeli pieniądze nie znalazły się jeszcze na koncie sklepu internetowego, sprzedawca może rozpocząć realizację zamówienia, ma, bowiem pewność, że wcześniej czy później jego rachunek powiększy się o daną kwotę. Szybsza realizacja zamówień przekłada się oczywiście na wzrost zadowolenia klientów.