Przelewy internetowe dla e-biznesu

Bogaty rynek e-Commerce stał się dodatkowym lub głównym miejscem działalności dla wielu mniejszych lub większych przedsiębiorstw, zaczynając na sklepach, a kończąc na dużych bibliotekach treści, opartych na subskrypcjach. Proces ten jest możliwy dzięki szybkiemu rozwojowi w dziedzinie płatności dokonywanych online. Pośrednicy pokroju Dotpay dwoją się i troją by dostarczyć korzystne rozwiązania dla każdego biznesu, dzięki którym internetowe odpowiedniki stacjonarnych punktów mogą w ogóle konkurować, nadrabiając możliwość przejazdu, obejrzenia i otrzymania do ręki wybranego przez klienta produktu.
Chociaż czas dostawy trudno zmniejszyć ponad jeden dzień, to jest to obecnie i tak krótki czas, zwłaszcza gdy zakup dokonywany jest z poza dużego miasta, lub wybrany model danego produktu jest w nim akurat niedostępny. Oznacza to, że jeśli zastosowana zostanie jedna z błyskawicznych metod płatności, czas transakcji pozostaje konkurencyjny. Sprawa ma się znacznie gorzej w przypadku metod tradycyjnych, obarczonych dłuższym czasem księgowania, a czasem i dodatkową opłatą za jej wykonanie. Ostatecznie może to wpłynąć na rezygnację z zakupu lub dokonanie go u konkurencji, nawet jeśli będzie on cenowo mniej korzystny. Obecnie jest to zjawisko o tyle częstsze, że większość sklepów korzysta już z metod błyskawicznych.

A jakie to metody? Pierwszą i najbardziej oczywistą pozostają błyskawiczne przelewy internetowe z natychmiastowym księgowaniem. Wykonane na konto podane przez pośrednika docierają do sprzedającego od razu, bez dodatkowych opłat ze strony klienta. Dzięki spersonalizowanemu i automatycznie wypełnionemu przelewowi wykonywanemu bezpośredniego z poziomu aplikacji przystosowanego banku, jest to nie tylko transakcja szybka, ale również bezpieczna. Łatwa do zwrotu i namierzenia, z korzyścią dla obu stron. 

Podobnym procesem jest generowanie linku prowadzącego do płatności. Jest to funkcja wygodna, gdyż sprzedający może jej na bieżąco dokonywać, za pomocą specjalnego panelu administracyjnego, zarządzającego prywatnym e-biznesem. Dzięki opcji natychmiastowego korygowania linków, jest to opcja pozwalająca na dostosowywanie kwot do wyceny, zmian na rynku i tym podobnych sytuacji. 
Płatności internetowe mogą obsługiwać również karty płatnicze i kredytowe. Oczywiście opcja ta nie sprowadza się jedynie do zastąpienia danych konta bankowego przez dane karty, a dalsze przyspieszenie procesu. Ze względu na jedno zastosowanie tych danych, tzn. płatność, mogą one zostać zapamiętane w systemie, bez możliwości zewnętrznego wglądu. W ten sposób, chronione dane, pozwalają na kupno za pomocą jednego kliknięcia (metoda „one-click”). Czasami do finalziacji transakcji, w ramach dalszej ochrony, potrzebne jest powtórzenie jednej ze wszystkich danych. Jest to w ogromnej większości przypadków powtórzenie kodu CVC/CVV2 przypisanego do konkretnej karty i ze względu na swoją formę (trzycyfrowy kod liczbowy) nie stanowi wielkiego problemu dla klienta ceniącego sobie szybkość zakupów. 
Ostatnią ciekawą formą płatności internetowej jest płatność odroczona. Sprzedający decydujący się na udostępnienie takiej płatności swoim kupującym, pozwalają im na kupno od razu, a właściwą płatność po pewnym okresie. Jest to zwykle miesiąc, dzięki czemu klient ma szansę na zgromadzenie środków poprzez oczekiwanie na wypłatę, zapomogę lub stypendium. Pozwala to na przykład na skorzystanie z okresowych promocji, czy innego rodzaju okazji jakie pojawiają się na danej witrynie.