Pułapki zakupów w Internecie, oszustwa i podróbki

Pomimo że zakupy w internecie stały się ostatnimi czasy bardzo popularne i coraz więcej osób potwierdza, że korzysta z takich możliwości, wciąż jednak bardzo łatwo można natrafić na oszustwo lub wpaść w pułapkę drobnych druczków. Na co trzeba uważać, kiedy decydujemy się na zakup jakiegokolwiek przedmiotu online?

Podróbki znanych marek
W internecie możemy zobaczyć zdjęcie oferowanego przedmiotu, ale nie jego realny kształt i wygląd. I chociaż większość popularnych sklepów internetowych stara się oferować jedynie oryginalne produkty, to wciąż bardzo często można natknąć się na podróbki. Może się okazać, że na przykład chcemy kupić perfumy znanego producenta, tymczasem dostajemy produkt o bardzo podobnej nazwie i zapachu, który jednak nie utrzymuje się tak szybko, jak oryginał.

Drobny druczek
Podczas zakupów w internecie warto sprawdzać wszystko, co napisane jest w opisie przedmiotu oraz formularzu zamówienia. Zdarza się, że ktoś małym druczkiem dorzuci jakąś informację, powiedzmy o tym, że dany produkt pochodzi ze zwrotu, został odnowiony i przeznaczony do dalszej sprzedaży. Takie informacje muszą być zawarte, jednak nikt nie informuje o tym, że muszą one widnieć jasno i wyraźnie na samym wstępnie opisu przedmiotu.

Przesyłka kurierska
Warto uważać na sklepy, które korzystają z popularnych firm kurierskich. Z doświadczenia wiadomo, że kurierzy często nie szanują paczek, rzucają je sobie ot, tak, nie patrząc, czy pakunek nie został oznaczony znakiem, uwaga szkło. W efekcie bardzo często okazuje się, że klient dostaje towar uszkodzony. I choć zgłasza to przedstawicielom firmy, oni zrzucają winę na kuriera, a sam kurier nie bierze za nic odpowiedzialności.

Termin realizacji
Koniecznie trzeba na to zwracać uwagę. Wielokrotnie zdarza się, że opis piękny i czytelny, tymczasem na samym dole dodane jest, że zamawiany jest specjalnie z innego kraju i należy na niego czekać nawet do dwóch miesięcy.
Warto również sprawdzać dostępność każdego produktu, ponieważ zdarza się, że gdzieś dodana jest informacja, że akurat nie ma go na magazynie i trzeba będzie poczekać na dostępność.

Zwrot towaru
Oficjalnie wszystko można zwrócić. Jednak tylko do upływu 10 dni od daty zakupu. Oczywiście z wyjątkiem płyt muzycznych, plików cyfrowych, spożywczych itd., itp. A więc jednak nie wszystko.
Przed każdym zakupem warto sprawdzać, czy sprzedawca udostępnia formularz zwrotu towaru i co się na nim znajduje, aby mieć pewność, że w razie czego będzie można produkt oddać.